2007. augusztus 18., szombat

Angliabol - Elso benyomasok

Erkezesem utani kb 30 perc remalom volt a jobboldali kozlekedesbol kifolyolag. Biztos voltam benne, hogy osszetorom az autot. Aztan lassan belejottem. Van egy rakas tabla, meg felfestes amirol nem tudom mit jelentenek, de majd megtanulom. A kanyarodas nagyon gaz (balra kis ivben, jobbra nagzban), de ami igazan nehez az a rengeteg korforgalom. Itt ritka az olyan, ami csak egysavos, es gyakran tobb korforgalom van egybeepitve. A legdurvabb kulon nevet is kapott: Magic Roundabout, ebben 6 db korforgalom alkot egy hetediket. Egyebkent is - bar csak a londoni korgyurut lattam -, kaosz az egesz kozlekedes. Rengeteg orult van, mennek mint a bolondok, tumultus mindenhol, parkolni lehetetlen, dobbenentes meretu keresztezodesek 3-4 szinten, szoval a pesti M0 egy elhagyatott makadamut ehhez kepest. Itt St. Albansban (Szentendrenel picit nagyobb, de sokkal szebb varoska) siman beengedik a kamionokat a belvarosba (amelyik oda szallit), pedig az utak olyan keskenyek, hogy ket szemelyauto alig fer el egymas mellett. A kulvarosi utak ennel is rosszabbak, allandoan felre kell huzodni, hogy a szembejovo elferjen. Raadasul minden talpalattnyi helyet beultetnek sovennyel, ami jol nez ki, de semmilyen keresztezodest nem lehet tole belatni, foleg balkormanyos autobol. A szallas eleg otvar, de legalabb ingyenes. 2 magyar meg egy lengyel figuraval vagyunk itt, 2 agyas szobakban. Kosz van, meg sivarsag. A kaja, ha az ember odafigyel, hogy hol vasarol, akkor nem sokkal dragabb, mint odahaza, £2.90-ert (kb.1000 ft) vettem 1 l tejet, fel kg vajat, meg majd fel kilo szeletelt sonkat. Ami draga, az a parkolas, az internet a konyvtarban (£2.5/ora, ugyhogy ritkan jovok majd ide), meg a benzin sem olcso £0.88/l, de mindez csak akkor sok, ha otthoni fizetesbol kell fizetni. Az ittenieknek olcsosag van.
Ma treningen voltam, es buszke voltam magamra, milyen jol megertem az angolokat, mikor kiderult, hogy egyik trener szlovak, a masik meg cseh szarmazasu. Aztan egy uzletben kiderult, van olyan dialektus amibol arva szot sem ertek. Humorista venaval megaldott lakotarsam az ilyenre azt mondja: na ez is biztos szegedi.

Nincsenek megjegyzések: